Mindfulness ouder & kind

Mindfulness ouder & kind

Kinderen groeien op in een tijd waarin ze blootgesteld worden aan veel prikkels. Ook ouders ervaren vaak veel druk; van zichzelf en/of de maatschappij. Mindfulness kan kinderen en ouders helpen om de pauzeknop te vinden in hectische tijden, om even op adem te komen en om met compassie te kijken naar zichzelf en de anders; zonder oordeel of reactie. Met mindfulness-oefeningen ontwikkelen kinderen hun emotionele en mentale spierkracht.

Mindfulness nodigt uit om bewust te worden van wie we zijn en wat er speelt. Mindfulness leert je om je gedachten en je gevoelens los van jezelf te beschouwen. Gedachten en gevoelens komen; en gaan. Ze hoeven niet leidend te zijn. Door dit te oefenen, word je je bewust van je eigen kracht en invloed. Je leert dat je kunt kiezen wat jouw reactie op je gevoelens en je gedachten is. Jij bent de bestuurder!

De training bestaat uit 4 bijeenkomsten; de thema’s zijn:

  • Ademhaling
  • Zintuigen
  • Gedachten
  • Pauzeknop

We oefenen met aandacht geven aan jezelf, aan elkaar, aan verbondenheid, concentratie, focus, gezelligheid en meer. Oefeningen worden afwisselend individueel of gezamenlijk (ouder met kind) gedaan. Deze bijeenkomsten zijn een mooie manier om in contact te zijn met je kind.

Ik werk met kleine groepen; maximaal 6 ouder-kind-paren samen.

Wil jij ook:

  • in contact zijn met je kind?
  • een rustmoment voor jezelf en je kind?
  • leren hoe je samen met je kind kunt ontspannen?
  • gewoon lol hebben met je kind?
  • samen met je kind ervaren dat emoties oké zijn en deze er dus gewoon mogen zijn?

Meld je dan aan voor Mindfulness ouder & kind!

Mind-Play ouder & kind

Houden jullie meer van in beweging zijn in de buitenlucht? Doe dan mee met Mind-Play ouder & kind; een mix van Mind-Walk en Mindfulness voor ouder & kind. We gaan spelen en oefeningen doen in het bos; een combinatie van spelen, ontspannen, genieten, ademhalingsoefeningen en mindfulness.

– min. 3 en max. 6 ouder-kind-paren per cursus

Agenda

Een paar voordelen van mindfulness-activiteiten:

  • Compassie
  • Energie
  • In balans zijn
  • Rust
  • Ontspanning
  • Acceptatie
  • Zelfvertrouwen
  • Aandacht
  • Veerkracht
  • Genieten…

Neem contact op voor meer informatie